Ilmainen sähkön kilpailutus netissä - Sähköt.net

Yleinen

Jumalan pyhyys

09.01.2015, klasunnurkka

Kirkkovuodessa sunnuntaina vietetään 2. sunnuntaita joulusta ja päällekirjoituksena on Herran huoneessa
Evankeliumiteksti on Johanneksen seitsemännestä luvusta sen jakeesta 14-18
Juhlan jo ehdittyä puoliväliin Jeesus meni ylös temppeliin ja alkoi opettaa. Juutalaiset olivat ihmeissään ja sanoivat: ”Kuinka tuo oppimaton mies voi tuntea kirjoitukset?” Jeesus sanoi heille: ”Se, mitä minä opetan, ei ole minun oppiani, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Joka tahtoo noudattaa hänen tahtoaan, pääsee kyllä selville siitä, onko opetukseni lähtöisin Jumalasta vai puhunko omiani. Se, joka esittää omia ajatuksiaan, tahtoo kunniaa itselleen. Mutta se, joka tahtoo kunniaa lähettäjälleen, puhuu totta, hänessä ei ole vääryyttä.”
Tämä Raamatun sana kolahtaa. Olin ajatellut aloittavani tämän hartauden kertomalla aluksi tärkeästäkin lehtimajan juhlasta, jossa tuossa Raamatun kohdassa oli kyse. Juhlaa vietetään edelleen vuosittain ja uuden testamentin aikana se sai aivan eri merkityksenkin.
Kävin rukoukseen ja sain huomata, että nyt ei ole noiden ajatusten aika. Sanotaanhan evankeliumin lopussa osuvastikin tähän päivään: Se, joka esittää omia ajatuksiaan, tahtoo kunniaa itselleen. Mutta se, joka tahtoo kunniaa lähettäjälleen, eli Jumalalle, puhuu totta, hänessä ei ole vääryyttä.
Olemme herkän asian äärellä. Jumalan pelko tuntuu unohtuneen tänä päivänä. Pelkäätkö sinä Jumalaa? Kaikkivaltias, kaiken luonut. Tuntee sinut ja minut paremmin kuin yksikään toinen. Tietää sinun syntisi ja heikkoutesi. Tuntee sinun sydämesi tilan.
Minä pelkään Jumalan pyhyyttä. Olen vasta viime aikoina ymmärtänyt miksi jo Raamatun aikana Jumalan puhuessa mentiin maahan kasvoilleen. Me emme syntisyydessämme kestä Jumalan pyhyyttä ja puhtautta.
Ja nyt olemme Raamatun kohdassa, jossa kehotetaan tahtomaan kunniaa Jumalalle, silloin meissä ei ole vääryyttä.
Herran huoneessa niin kuin tuleva sunnuntai kantaa aiheenaan. Herran huone merkitsee siis elävän Herran läsnäoloa. Jumalanpalvelus tai kokous voi olla meille keidas erämaan keskellä, josta saa voimia arkeen.
Ja Herran huoneessa saamme olla Jumalan hoidossa. Hän hoitaa meidän uskoamme sanan kautta. Siihen ei tarvitse mahtua palvelijoiden omia ajatuksia vaan yhteistä nöyrtymistä Jumalan kasvojen eteen. Me tarvitsemme Herran huonetta jaksamiseen.
Monet ehkä ajattelevat olevansa jo tarpeeksi hyviä ihmisiä ja tekevänsä hyviä tekoja. Jumalalle se ei riitä. Mutta sinä riität.
Koetpa syntisyyttä tai syyllisyyttä tai kenties riittämättömyyttä ja kelpaamattomuutta. Minulla on tässä armon aamussa juuri sinulle viesti. Olet Jumalalle rakas. Jeesus Kristus on kuollut sinunkin puolestasi ristillä ja voittanut kuoleman. Tule Herran huoneeseen, opi tuntemaan tämä Pyhä nimi henkilökohtaisena Vapahtajanasi ja kerran saamme olla yhdessä taivasten valtakunnassa.

Siunaten,
Klasu


Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *