Lainaa.com

Yleinen

sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?

12.02.2016, klasunnurkka

Muistatko tuon raamatunkohdan apostolien teoista? tuo kohtaus tulee minun mieleeni aina aika ajoin ja kysyn itseltänikin mahdanko ymmärtää? siksi olisikin tärkeää rukoilla aina ennen raamatun lukemista, mitä Sinä haluat Herra minulle sanastasi nostaa? Raamattu on maailman luetuin kirja ja en usko, että se sitä olisi, jos se olisi vain satukirja. ajattelen kuitenkin, että
Raamattua ei voi ymmärtää täysin, jos sitä ei lue Pyhässä Hengessä.

Miten se on sitten mahdollista? Kuinka voin lukea hengessä Raamattua? Kuinka oppisin tuntemaan Jumalan sanaa? Kuinka oppisin tuntemaan Jeesuksen henkilökohtaisena vapahtajanani?

Minulta usein kysytään, että riittääkö se, että minut on lapsena kastettu, pelastamaan minut ja pääsenkö silloin siis taivaaseen?
mitä itse ajattelet riittääkö vain kaste? Raamatussa sanotaan, että joka uskoo ja kastetaan sekä toisaalla, että kastakaa ja opettakaa. Jos vain kaste riittäisi ja sen jälkeen voisimme elää Jumalan sanan vastaisesti, rienata häntä, kieltää hänet ja haukkua muita uskovia – perisimmekö silloin iankaikkisen elämän?

Jeesus sanoo selkeästi Johanneksen evankeliumissa, että hänen kauttansa pääsee taivaaseen siis Jeesukseen uskomalla ja hänet sydämeen ottamalla. Tähän saamme luottaa ja myös samalla turvautua, kuin heikkoina ja sairaana, mitä me olemmekin. Jeesus sanoo, ettei hän tullut terveitä varten vaan sairaita ja heikkoja varten. Saamme tunnustaa, että tarvitsemme Jeesusta elämäämme.

Siunausta, Klasu


Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *